Основной этап

- What annual event has just taken place

- What the weather has been like

- What happened to their summer cabin

- What she has been doing recently

Во время второго прослушивания предлагается выполнить упражнение “ fill in the gaps”: Такое упражнение позволяет определить степень сформированности навыка аудирования , но при этом позволяет учащимся выполнить упражнение, опираясь на полученные знания о грамматическом явлении.

Домашнее задание выглядит следующим образом:

Write to an English-speaking pen friend . Start by apologizing for not writing before and give reasons. Describe some of the things you have been doing recently. Say what the weather has been like. Close the letter by sending greetings to any other people you know.

2 урок

Задачи:

§ Дальнейшая автоматизация грамматического материала

§ Дальнейшее развитие навыков говорения (диалогической и монологической речи), чтения, аудирования

§ Развитие навыков и умений самостоятельного решения коммуникативных задач на ИЯ

§ Развитие памяти , мышления, воображения

§ Повышение мотивации изучения ИЯ

Целью данного урока по грамматической теме «Present Perfect & Present Perfect Continuous» является ознакомление учащихся с ещё одной функцией данных грамматических явлений – Present Result.

Предъявление данной функции происходит на основе речевого образца. Учащиеся воспринимают грамматическое явление на слух, одновременно прочитывая и проговаривая текст диалога.

A

You look tired. What have you been doing?

B

I’m exhausted I’ve been getting ready to go on holiday.

A

Have you done everything?

B

Nearly. I’ve packed the cases, and I’ve been to the bank, but I haven’t checked the flight yet.

После предъявления диалога, задаётся серия вопросов, уточняющих как форму, так и функции предъявляемого грамматического явления:

Underline with a solid line the examples of the Present Perfect. Underline with a broken line _ _ _ _ _ the examples of the Present Perfect Continuous.

Why does A ask : What have you been doing?

but

Have you done everything?

Затем необходимо обратить внимание учащихся на тот факт, что некоторые категории глаголов не употребляются в Continuous .

Далее следует серия тренировочных упражнений, направленная на дифференциацию функций двух грамматических явлений и серия ситуативных упражнений типа:

Ex.

Make up similar dialogues using the prompts below.

Example: covered in paint

decorating the living room

A You’re covered in paint! What have you been doing?

B I’ve been decorating the living room.

A Have you finished it?

B Not yet. I’ve painted the woodwork, but I haven’t put up the wallpaper yet.

a. oil on your face/ servicing the car

b. dirty hands/ working in the garden

c. blood on your finger/ sawing wood

d. smell of garlic/ cooking

Затем следует упражнение, которое является подготовительным упражнением к будущему проекту:

Imagine you are a scientist at the Loch Ness Research Centre. You are going to interview someone who says that he has been watching the monster for several years. Make up ten questions you would like to ask this person , like this:

- How many times have you seen the monster?

- Have you taken any photographs of it?

In pairs act out the interview.

Домашнее задание выглядит следующим образом:

Design your own monster. Draw a picture to show what your monster looks like. Give a description of your monster, give details where your monster lives, how many times it has been seen etc.

3 урок

Задачи:

§ Поддержание ранее усвоенного грамматического материала в активном владении

Перейти на страницу: 1 2 3 4 5 6 7